Calistudies Forum Allmänt om att studera i USA Vilken utbildning ska man välja på Santa Barbara City College? Svar till: Vilken utbildning ska man välja på Santa Barbara City College?

kajsasagebrandkajsasagebrand
Deltagare
Antal inlägg: 14

Hej Sophia! Välkommen till Calistudies! Jag studerar själv på ett community college för tillfället vilket är likt Santa Barbara City College. Jag studerar Business Marketing och jag började att bara läsa kurser men beslutade mig snabbt för att läsa till en Associate degree. En Associate degree motsvarar en högskoleutbildning kan man säga eller en halv kandidatexamen och efter att man har studerat i två år och fått sitt degree kan man fortsätta utbildningen för att ta en Bachelor. Om du inte är intresserad att studera i två år kan du även läsa Study Abroad vilket motsvarar en till två terminer, eller ett Certifikat på 1 år. Hoppas du fick svar på din fråga, tveka inte att höra av dig om det är något mer du undrar över! Vi hjälper dig gärna vidare! 🙂

  • Det här svaret redigerades för 2 år, 12 månader sedan av kajsasagebrandkajsasagebrand.