Calistudies Forum Allmänt om att studera i USA Någon som har tips på bästa flygbiljetterna till Kalifornien? Svar till: Någon som har tips på bästa flygbiljetterna till Kalifornien?

mathiasbrorellMathias Brorell
Keymaster
Antal inlägg: 28

Hej Elin,
En sak som kan låta lite konstig men som är viktigt att ha i åtanke när du kollar på flyg är att det oftast är samma pris att boka en tur- och returbiljett som att boka en enkel biljett. Om du inte vet när du tänkt flyga hem rekommenderar jag att göra returresan ombokningsbar vilket ger dig flexibilitet om du vill stanna kvar eller flyga hem tidigare. Ett annat tips är att boka ditresan så att du landar dagtid i USA. Detta för att det är både lättare och tryggare eftersom mer är öppet och det är lättare att få tag i folk. Det är inte jättekul att behöva springa runt och jaga rätt på transfer eller inte få kontakt med skolor och företag som har stängt.

Mer bra tips hittar du i min artikel där jag delar med mig av saker jag hade velat veta innan jag tog steget och korsade Atlanten: https://calistudies.se/2020/06/06/tips-till-dig-som-ska-studera-i-usa/

  • Det här svaret redigerades för 2 år, 12 månader sedan av mathiasbrorellMathias Brorell.